niedziela, 16 września 2012

Słyszeliście kiedyś o Zaz?

Ja natknęłam się na jej płytę całkowicie przypadkowo przy przeszukiwaniu oferty Empiku (być może nie wspominałam tego wcześniej ale zdecydowanie nie można nazwać mnie megalomanką - to takie wyznanie na początek, abyśmy się dobrze zrozumieli). I znalazłam. Sympatyczna dziewczyna, świetna okładka płyty i kilka dobrze zapowiadających się piosenek. Zdecydowałam się na wersję specjalną, nieco droższą, za to wzbogaconą o kilka filmów dotyczących piosenkarki, teledyski do ,,Je veux" i ,,La long de la route" oraz komiks opowiadający historię Zaz.

Isabelle Geffroy (prawdziwe nazwisko artystki) od zawsze wiązała swoją przyszłość z muzyką. Karierę rozpoczęła jako wokalistka bluesowa w zespole Fifty Fingers. Swego czasu przechodziła też fascynację muzyką latynoską by w końcu zainspirować się tradycyjną muzyką francuską z czasów Edith Piaf, z którą jest zresztą porównywana. Jej pierwsza płyta zatytułowana po prostu ,,Zaz" wprowadziła nową świeżość do tradycyjnej muzyki francuskiej. Poniżej zamieszczam kilka filmików dotyczących bohaterki dzisiejszego posta.


Piosenka, która przyniosła Zaz światową karierę i dzięki której ją odkryłam. ,,Je veux".
Mój ulubiony filmik artystki. Pierwszy, który znalazłam. Miłego oglądania:).
Zaz wykonuje nieśmiertelny hit Edith Piaf w jednym z francuskich programów rozrywkowych.

 Wiecie co mnie w niej urzekło? Zaskakująca normalność. Jak już mówiłam, zdecydowałam się kupić rozszerzone wydanie jej pierwszej płyty, na którym znalazł się filmik dotyczący artystki. Zaz jest tak.. prosta, tak niebanalna (w jej przypadku te przymiotniki się nie wykluczają i OBA są komplementami). Zaz jest podobna do każdego z nas. Dlatego tak miło się jej słucha. Niestety, ominęły mnie jej zeszłoroczne koncerty w Polsce, teraz z niecierpliwością czekam na kolejną trasę koncertową. Może spotkamy się kiedyś na jednym z koncertów? To wszystko na dzisiaj, dziękuję za przeczytanie.
  Żadne ze zdjęć wykorzystanych w poście nie jest mojego autorstwa.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Obiecuję, że odpowiem jak tylko będę mogła.